Sep 18, 2008

Alhamdulillah....

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah Taala yang Maha Pemurah terhadap hamba-hamba Nya. Alhamdulillah, mulai hari ini, aku adalah Pelajar Tahun Empat di Fakulti Perubatan, Universiti Ain Shams, Kaherah.

Aku amat berharap agar dengan kejayaan yang ku miliki pada hari ini sebagai salah satu daripada tiket-tiket ku menjadi semakin dekat kepada Allah.

Aku berharap, dengan kejayaan ini, hati ini menjadi semakin suci dan bersih.
Aku berharap, dengan kejayaan ini, aku tidak akan mengulangi kesilapan lalu.


Dengan kejayaan ini, aku berharap aku terpilih di kalangan 'golongan yang sedikit itu', i.e. golongan yang bersyukur.....

Ucapan terima kasih yang menggunung untuk kedua ibu bapaku yang belum pernah walau sedikit pun putus asa mendidik ku untuk tabah dalam berjuang demi kejayaan.. Ya Allah, Kasihilah mereka berdua sepertimana mereka mengasihiku semasa kecilku.....

Juga kepada sahabat-sahabat khususnya di Mesir ini yang sentiasa membakar semangatku
untuk terus berjuang hingga beroleh kejayaan ini,, especially untuk Ahli bait, sahabat2 sebatch, senior2 rumah atas, Pok Nik, Abg Senu, Abg Munir, Abg Haikal, Abg Hazri.....


Kepada sahabat2ku yang masih dalam penantian result,

Aku mendoakan kejayaan kalian, dan jika
Allah mentakdirkan kalian berjaya, semoga kalian terpilih menjadi Hamba Yang Bersyukur.... Tetapi, jika yang berlaku sebaliknya,
yakinlah bahawa dalam derita dan pahit ujian itu, ada rahmat yang tersembunyi,
sebagai bukti kerdilnya kita berbanding Yang Maha Esa....


Peringatan buat diriku dan dirimu yang sering lupa....

5 comments:

Muhammad Warouq bin Qamar said...

wan!!!alhamdulillah naik thn dh ko..hepi gle aku utk ko..aku ngan dak2 cairo still menanti..

Anonymous said...

alhamdllah.... kullu 'am wenta bikhair

Anonymous said...

Yo bro.. tahniah lerr.. tinggal aku, Lah n Hakim(Mansurah) masih menghitung hari.. masa depan masih x pasti.. doa2kan kami sekali...

Mad n Zaid jejaka2 Alex pun ucap 1000000 tahniah kat ko... TAHNIAH!!!

Learner said...

Terima kasih..... aku doakan korg smua berjaya melangkah ke tahun 4 dlm bulan ni...insyaAllah..

Jangan putus asa dgn Rahmat-Nya..

nawwar aqilah said...

salam..tahniah di atas kejayaanmu...InsyaAllah jadi bakal doktor yg mencintai Allah lebih dr makhlukNya yg lain..